Для студентів-практикантів та вихователів ДНЗ

Підготовка до проведення заняття

I етап

Усвідомлення мети та структури заняття

  • Що конкретно діти будуть вивчати на занятті? Навіщо? Яка роль цього матеріалу в змісті розвитку дітей дошкільного віку?
  • Що я сама про цей матеріал знаю?
  • З якими іншими поняттями (термінами, закономірностями) пов’язаний запропонований матеріал, із якими поняттями цей матеріал співвідноситься, на які спирається, для яких є базою? Чому саме ці поняття або знання подаються на занятті?
  • Що діти вже знають, уміють, про який  матеріал дізнаються в майбутньому?
  • Які знанні, вміння, навички дітей повинні бути в центрі уваги?
  • На які знання, вміння треба спиратися?
  • Які навчальні навички дитини необхідно врахувати під час засвоєння матеріалу?
  • Можливі мовленнєві помилки дітей.

II етап

Складання плану (моделі) заняття

  • Визначення конкретного об’єму нових знань, умінь і навичок для ознайомлення, викладу і формування.
  • Визначити тип, вид заняття
  • Висунути головну мету, з’ясувати другорядні цілі, визначити послідовність їх вирішення
  • Визначити головні види діяльності дітей на кожному етапі заняття
  • Визначити засоби, методи навчання дітей
  • Дібрати засоби  та способи організації навчальної діяльності дітей
  • Не забути про розвивальні та виховні завдання
  • Яка мета заняття? Який повинен бути результат?
  • Які побічні знання можуть допомогти у вирішенні окресленої мети?
  • Які додаткові завдання слід реалізувати на цьому занятті? Чому?

III етап

Підготовка матеріалу

  • Роздатковий, демонстраційний матеріал.
  • Дидактичний  матеріал.
  • Художнє слово.

IV етап

Продумування ходу заняття

  • Який ігровий прийом можна використати?
  • Яка мотивація буде покладена в основу діяльності дітей на занятті?
  • Яка форма організації дітей і на якому етапі заняття  буде більш доцільною? (колективна, індивідуальна)
  • Доцільність з’ясування мети заняття задля «вмикання» дітей в активну діяльність
  • Що треба зробити, щоб дошкільнята відчули, що якогось знання або вміння їм не вистачає?
  • Як треба зробити, щоб це знання або вміння дітям було «необхідним», або виникло бажання більше пізнати, зрозуміти, навчитися?
  • Як забезпечити усвідомлення дітьми успіху діяльності (колективного і власного), зміцнення впевненості у своїх можливостях, інтересу та тяги до знань, усвідомлення їх необхідності в житті і діяльності, бажання навчатися.

V етап

Організація  предметно-ігрового середовища

  • Що нового з’явиться в куточках предметно-ігрового середовища?
  • Як будуть задіяні  на занятті стільчики і столи?
  • Де краще розташувати ігри для діяльності по підгрупам?
  • Що приготувати в куточку образотворчої діяльності (за потребою).
Категорія: Мої статті | Додав: laddyart (19.02.2016) | Автор: адмін E
Переглядів: 345 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar