Підготовка до проведення заняття
I етап
Усвідомлення мети та структури заняття
- Що конкретно діти будуть вивчати на занятті? Навіщо? Яка роль цього матеріалу в змісті розвитку дітей дошкільного віку?
- Що я сама про цей матеріал знаю?
- З якими іншими поняттями (термінами, закономірностями) пов’язаний запропонований матеріал, із якими поняттями цей матеріал співвідноситься, на які спирається, для яких є базою? Чому саме ці поняття або знання подаються на занятті?
- Що діти вже знають, уміють, про який матеріал дізнаються в майбутньому?
- Які знанні, вміння, навички дітей повинні бути в центрі уваги?
- На які знання, вміння треба спиратися?
- Які навчальні навички дитини необхідно врахувати під час засвоєння матеріалу?
- Можливі мовленнєві помилки дітей.
II етап
Складання плану (моделі) заняття
- Визначення конкретного об’єму нових знань, умінь і навичок для ознайомлення, викладу і формування.
- Визначити тип, вид заняття
- Висунути головну мету, з’ясувати другорядні цілі, визначити послідовність їх вирішення
- Визначити головні види діяльності дітей на кожному етапі заняття
- Визначити засоби, методи навчання дітей
- Дібрати засоби та способи організації навчальної діяльності дітей
- Не забути про розвивальні та виховні завдання
- Яка мета заняття? Який повинен бути результат?
- Які побічні знання можуть допомогти у вирішенні окресленої мети?
- Які додаткові завдання слід реалізувати на цьому занятті? Чому?
III етап
Підготовка матеріалу
- Роздатковий, демонстраційний матеріал.
- Дидактичний матеріал.
- Художнє слово.
IV етап
Продумування ходу заняття
- Який ігровий прийом можна використати?
- Яка мотивація буде покладена в основу діяльності дітей на занятті?
- Яка форма організації дітей і на якому етапі заняття буде більш доцільною? (колективна, індивідуальна)
- Доцільність з’ясування мети заняття задля «вмикання» дітей в активну діяльність
- Що треба зробити, щоб дошкільнята відчули, що якогось знання або вміння їм не вистачає?
- Як треба зробити, щоб це знання або вміння дітям було «необхідним», або виникло бажання більше пізнати, зрозуміти, навчитися?
- Як забезпечити усвідомлення дітьми успіху діяльності (колективного і власного), зміцнення впевненості у своїх можливостях, інтересу та тяги до знань, усвідомлення їх необхідності в житті і діяльності, бажання навчатися.
V етап
Організація предметно-ігрового середовища
- Що нового з’явиться в куточках предметно-ігрового середовища?
- Як будуть задіяні на занятті стільчики і столи?
- Де краще розташувати ігри для діяльності по підгрупам?
- Що приготувати в куточку образотворчої діяльності (за потребою).
|