Теоретичний блок
- Поняття образотворчого мистецтва та образотворчої діяльності.
- Функції мистецтва у суспільстві. Їхня реалізація у ДНЗ.
- Мистецтво живопису та графіки.
- Мистецтво скульптури та архітектури.
- Декоративно-прикладне мистецтво.
- Мистецтво дизайну.
- Характеристика твору мистецтва як основної ланки художньої культури дошкільників.
- Зміст і значення поняття «кольорознавство». Систематизація кольору.
- Основні та похідні (складені) кольори. Просторові особливості кольору.
- Доповнюючі кольори. Світлотний та кольоровий контрасти.
- Колірні співвідношення. Значення кольорів.
- Зміст та форми організованого навчання образотворчої діяльності дошкільників.
- Малювання як провідний вид образотворчої діяльності дошкільників.
- Ліплення як вид образотворчої діяльності дітей дошкільного віку.
- Аплікаційна діяльність дітей дошкільного віку.
- Конструктивно-моделювальна діяльність дошкільників.
- Завдання всебічного розвитку дитини-дошкільника (розумовий та естетичний розвиток, моральне та трудове виховання).
- Завдання художнього виховання і розвитку в процесі образотворчої діяльності (розвиток естетичного сприймання, естетичних почуттів та творчої уяви, формування задуму).
- Знання, уміння і навички, потрібні для зображення предмета.
- Знання, уміння і навички, потрібні для зображення зв’язного змісту.
- Знання, уміння і навички, потрібні в складанні візерунків.
- Знання, уміння і навички з техніки образотворчої діяльності дошкільників.
- Загальні принципи планування програмного матеріалу (за розділами програми, типами занять та видами образотворчої діяльності).
- Загальні принципи планування програмного матеріалу (добір предметного та сюжетного змісту занять).
- Методи, спрямовані на набуття вміння зображувати.
- Методи, що забезпечують міцне засвоєння технічних навичок.
- Методи, які застосовують при декоративній роботі.
- Методи, які застосовують при зображенні сюжету.
- Характер малювання дітей віку від 1 до 2 років.
- Образотворча діяльність дітей раннього віку.
- Програма навчання дітей раннього віку (підведення до зображення, технічні навички).
- Прийоми навчання, керівництво малюванням і ліпленням у групі дітей раннього віку.
- Завдання виховання і розвитку дітей молодшого дошкільного віку.
- Програма навчання образотворчої діяльності (зображення предметів, передача зв’язного змісту, технічні навички) дітей молодшого дошкільного віку.
- Методи навчання дітей молодшого дошкільного віку зображувати форми предметів та передавати задум.
- Завдання виховання і розвитку дітей середнього дошкільного віку.
- Програма навчання образотворчої діяльності (зображення предметів, складання візерунків, передача зв’язного змісту, технічні навички) дітей середнього дошкільного віку.
- Методи навчання дітей середнього дошкільного віку зображення (розгляд і аналіз предметів, показ малюнків).
- Методи, які застосовують при складанні візерунків (зразок, показ прийомів виконання, розглядання робіт) у групі дітей середнього дошкільного віку.
- Методи навчання дітей середнього дошкільного віку вираження зв’язного змісту.
- Методи навчання дітей середнього дошкільного віку технічних навичок.
- Завдання виховання і розвитку дітей старшого дошкільного віку.
- Програма навчання образотворчої діяльності (зображення предметів, складання візерунків, передача зв’язного змісту (сюжету), технічні навички) дітей старшого дошкільного віку.
- Методи, які застосовують у декоративних роботах у групі дітей старшого дошкільного віку.
- Методи навчання дітей старшого дошкільного віку вираження зв’язного змісту.
- Методи навчання дітей старшого дошкільного віку технічних навичок.
- Альтернативні підходи до планування образотворчої діяльності.
- Сутність перспективності і наступності в освітній роботі з розділу «Образотворче мистецтво».
- Спільна робота дошкільного навчального закладу з сім’єю з питань організації образотворчої діяльності дітей.
- Інноваційно-пошукова робота в організації образотворчої діяльності дітей.
Практичний блок
- Схематично зобразити розташування робочого матеріалу, інструментів і обладнання для занять з малювання на столах різної форми.
- Схематично зобразити розташування робочого матеріалу, інструментів і обладнання для занять з ліплення на столах різної форми.
- Схематично зобразити розташування робочого матеріалу, інструментів і обладнання для занять з аплікації та конструювання на столах різної форми.
- Спроектувати розташування компонентів розвивального художнього середовища (за віковими групами ДНЗ).
- Розробити пам’ятку проведення інструктажу дітей перед заняттям з образотворчої діяльності.
- Розробити схему розгляду твору декоративно-прикладного мистецтва для дітей дошкільного віку (декоративний розпис та виріб на вибір студента).
- Скласти бесіду за програмовою картиною (на вибір студента) для ознайомлення дошкільників із колоритом осіннього пейзажу.
- Скласти орієнтовну програму для гуртка з образотворчої діяльності дітей старшого дошкільного віку.
- Скласти фрагмент заняття з малювання (ранній вік).
- Скласти фрагмент заняття з ліплення (ранній вік).
- Скласти фрагмент заняття з малювання (молодший дошкільний вік).
- Скласти фрагмент заняття з ліплення (молодший дошкільний вік).
- Скласти фрагмент заняття з аплікації (молодший дошкільний вік).
- Скласти фрагмент заняття з малювання (середній дошкільний вік).
- Скласти фрагмент заняття з ліплення (середній дошкільний вік).
- Скласти фрагмент заняття з аплікації (середній дошкільний вік).
- Скласти фрагмент заняття з конструювання (середній дошкільний вік).
- Скласти фрагмент заняття з малювання (старший дошкільний вік).
- Скласти фрагмент заняття з ліплення (старший дошкільний вік).
- Скласти фрагмент заняття з аплікації (старший дошкільний вік).
- Скласти фрагмент заняття з конструювання (старший дошкільний вік).
- Підібрати три фізкультхвилинки та дві пальчикові вправи для занять з образотворчої діяльності. Прокоментувати виконання їх на заняттях.
- Розробити вправи для дошкільників на закріплення знань про основні та похідні кольори.
- Розробити пам’ятку за показниками компетентності випускника ДНЗ (художньо-естетичний розвиток) відповідно до діючих програм розвитку, виховання і навчання дитини дошкільного віку.
- Спроектувати план наочно-письмової форми роботи ДНЗ з батьками (художньо-естетичний розвиток дітей).
|