ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 1
Тема: Сутність та видово-жанрова характеристика образотворчого мистецтва (2 год.)
Мета: формування уявлень студентів про сутність, види та жанри образотворчого мистецтва, особливості художньо-образної мови, засвоєння основних художніх прийомів і закономірностей та відповідної термінології; виховання духовних та моральних ціннісних орієнтирів у сфері образотворчого мистецтва, інтересів, смаків, потреб в творчості; національно-патріотичної свідомості та активної життєвої позиції.
Ключові поняття: образотворче мистецтво, живопис, графіка, скульптура, архітектура, дизайн, жанр, художньо-виразні засоби.
Теоретичні відомості, необхідні для виконання роботи
- Поняття образотворчого мистецтва та його види. Функції мистецтва в суспільстві.
- Поняття і зміст живопису. Різноманітність технік і прийомів живопису. Засоби художньої виразності. Види і жанри живопису.
- Мистецтво графіки. Малюнок як основа всіх видів образотворчого мистецтва. Види малюнка графіки: за способом створення та за функціональним призначенням.
- Поняття та зміст скульптури. Трьохмірність скульптури. Зображувальні можливості та техніки обробки матеріалів скульптури. Способи створення образів скульптури. Пластичне та силуетне моделювання скульптури. Засоби виразності скульптури. Типи, види і жанри скульптури.
- Поняття та зміст архітектури. Основні види вимог до архітектури. Засоби художньої виразності архітектури. Типи архітектури.
- Дизайн. Театрально-декораційне та оформлювальне мистецтво.
- Декоративно-прикладне мистецтво: поняття та види.
Структура заняття
- Перевірка засвоєння студентами теоретичних питань (тестування).
- Аналіз виконання студентами завдання для домашнього виконання (усне опитування).
- Колективна робота над формуванням словника педагога.
Завдання для домашнього виконання
- Скласти порівняльну характеристику видів образотворчого мистецтва у вигляді таблиці (формат А4, альбомна орієнтація):
№ з/п
|
Показники
|
Вид образотворчого мистецтва
|
живопис
|
графіка
|
скульптура
|
архітектура
|
дизайн
|
ДПМ
|
1.
|
Зміст (що зображується)
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
Матеріал (з чого виготовляється)
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
Засоби виразності
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
Типи
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
Види
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
Жанри
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
Функціональне призначення (у суспільстві)
|
|
|
|
|
|
|
8.
|
Перспектива розвитку сьогодні
|
|
|
|
|
|
|
Рекомендована література для підготовки до заняття:
- Демчик К. І. Основи образотворчого мистецтва з методикою керівництва зображувальною діяльністю дітей : навч.-метод. посіб. для студ. пед. факультету напряму підготовки 6.010101 «Дошкільна освіта». Кам’янець-Подільський, 2009. С. 6 – 22.
- Котляр В. П. Основи образотворчого мистецтва і методика художнього виховання дітей : навч. посіб. К. : Кондор, 2006. С. 15 – 49.
- Сухорукова Г. В., Дронова О. О., Голота Н. М., Янцур Л. А. Образотворче мистецтво з методикою викладання в дошкільному навчальному закладі : підручник. За заг. ред. Г. В. Сухорукової. Київ : Слово, 2010. С. 16 – 19, 21 – 99.
|