Теоретичні питання
до МКР з дисципліни "Методика проведення роботи з народознавства в ДНЗ"
- Розкрити сутність поняття «етнопедагогіка». Назвати визначних науковців, що займались дослідженням народної педагогіки.
- Назвати та розкрити зміст принципів методики ознайомлення дітей з українським народознавством.
- Сформулювати завдання дошкільних закладів у ознайомленні дітей з українським народознавством (за діючими програмами розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного віку).
- Дати визначення поняття «фольклор» та охарактеризувати різноманітність жанрів українського фольклору.
- Назвати форми роботи у ДНЗ з малими фольклорними жанрами.
- Дати визначення поняття «казка» та охарактеризувати різноманітність видів українських народних казок.
- Назвати форми та методичні прийоми роботи з казкою в ДНЗ.
- Охарактеризувати основні віхи історії розвитку етнопедагогіки.
- Подати методичні рекомендації та поради щодо роботи з малими фольклорними жанрами.
- Охарактеризувати сезонно-календарну обрядовість. Розкрити місце та роль дітей у святкових обрядодіях.
- Дати характеристику українських народних традицій, свят та обрядів.
- Розкрити сутність поняття народних ігор та дати класифікаційну характеристику народних ігор. Навести приклади використання їх у вихованні дошкільників.
- Охарактеризувати українську національну обрядовість (за циклами) та назвати свята, які організовують в ДНЗ.
- Охарактеризувати державні символи України. Подати тематичний словник, з яким ознайомлюють дошкільників.
- Перерахувати українські національні обереги та пояснити значення кожного з них.
- Назвати рослинні та тваринні символи України. Пояснити значення кожного з них та особливості ознайомлення з ними дошкільників.
- Назвати українські сімейні свята, обряди, ритуали. Вказати, які з цих свят можна організовувати в ДНЗ.
- Розкрити методику використання ігор-забавлянок у роботі з дітьми раннього віку.
- Розкрити методику ознайомлення дітей із сімейними стосунками.
- Розкрити методику ознайомлення дітей з державними символами України.
Практичні завдання до МКР з дисципліни "Методика проведення роботи з народознавства в ДНЗ"
- Підібрати малі фольклорні жанри для використання впродовж одного дня перебування дитини в ДНЗ.
- Зробити анотацію казки (вид на вибір) за визначеною схемою.
- Подати повну характеристику однієї української народної гри за визначеною схемою (вид на вибір).
- Підібрати народні прикмети за календарним принципом відповідно до синоптичних представників фауни (комахи, птахи, тварини).
- Схематично проілюструвати послідовність плетіння українського вінка та пояснити значення кольорів стрічок.
- Навести приклади українських пісень-веснянок (5 назв).
- Підібрати народні прикмети за календарним принципом відповідно до українських народних свят (по дві з кожної пори року).
- Проілюструвати алгоритм складання генеалогічного дерева.
- Підібрати народні прикмети, пов’язані із народними синоптиками (птахи, тварини, комахи, рослини).
- Подати повну характеристику однієї української народної гри за визначеною схемою (вид на вибір).
|